Scroll to top
© 2023, İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ KULÜBÜ. HER HAKKI SAKLIDIR.

İTÜ Ninova, Mobil ve Portal

İTÜ’de öğrencilerin can damarlarından biri olan “Ninova” özellikle online dönem ile birlikte çok daha önemli bir hale geldi. Derslerinize girmek, hocaların sizinle paylaştığı ders ve sınıf dosyalarını görmek, notlarınızı ve yanlışlarınızı inceleyebilmek, kaçırdığınız dersleri tekrar izlemek için kullanabileceğiniz ve hem hocalarınız hem de sınıf arkadaşlarınızla iletişime geçebileceğiniz bir platform. Kısacası bir İTÜ öğrencisinin dönem boyu en yakın arkadaşı. 

 

Ninova Hakkında

Ninova geniş ölçekli, web tabanlı bir elektronik öğrenme platformudur. Eğitimci ve öğrencilere elektronik ortamda öğretme ve öğrenme imkanı sunar.

 

Ninova,

  • İTÜ’de verilen eğitimlerin web ortamında sunulmasıdır
  • Ders içeriklerini ve sınıf yönetim araçlarını kapsar
  • Dersler temelde herkese açık ve İTÜ mensuplarına açık olabilir

Ninova’nın temel amacı İTÜ öğrencilerine ve eğitmenlerine öğrenme sürecini destekleyecek bir ortam sunmaktır.

 

Ninova ne anlama geliyor?

İTÜ e-Öğrenim Merkezi’ne verilen Ninova adı, kuruluşu M.Ö. 1800’lü yıllara giden ve aynı zamanda içinde bilinen ilk kütüphaneyi (M.Ö. 500) barındıran Asur’ların başkenti Ninova’dan alınmıştır. Günümüze kadar gelen Gılgamış destanı, tufan öncesi çağlara ait hikayeler bu kütüphaneden arda kalan kil tabletlerin 19. yy ortalarında bulunmasıyla gün ışığına çıkmıştır. Bu tabletler üzerinde aynı zamanda tarihteki ilk çarpma ve bölme problemlerine ilişkin bilgiler de yer almaktadır.

 

Sisteme girmek için kullanıcı adı ve şifreyi nereden alabilirim?

Sisteme giriş için İTÜ kullanıcı adı ve şifresi (e-posta hesabı) kullanılmaktadır. Kullanıcı hesabı olmayan akademik personel, İTÜ/BİDB’den veya kendi fakültelerinde yetkilendirilmiş laboratuvar sorumlularından hesap açtırabilirler. Öğrenciler, İTÜ/BİDB’ye bağlı bir bilgisayar laboratuvarından ya da İTÜ/BİDB den hesap açtırabilirler.

 

Ninova’da Ders ne anlama gelmektedir?

Ninova gerçek hayattaki öğrenim sistemine uygun biçimde tasarlanmıştır. “Ders” kavramı üniversitelerde kullanılan “Ders” kavramının aynısıdır. Bir dersin bir ya da birden fazla sorumlusu olabilir. Öğrenciler “Ders”lere, “Sınıf”lar aracılığıyla ulaşır.

 

Ninova’daki Sınıf ne anlama gelmektedir?

Ninova üzerinden ders veren eğitmenler dönemsel olarak sınıf açarlar. Her bir sınıfın kendine özgü öğrenci listesi, sınıf dosyaları, mesaj panosu, duyuruları, yoklaması ve ödev sistemi bulunmaktadır. Sınıfın sorumlu eğitmenleri ve yardımcıları olabilir. Bir eğitim altında birden fazla sınıf açılabilir.

 

Bir diğer önemli platform ise “İTÜ MOBİL”. İTÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan “İTÜMobil”  dünyadaki sayılı üniversite mobil uygulaması örnekleri arasına girdi. Ninova’yı da barındıran bu uygulamada dönem sonu notlarınızı, sınıflarınızı, itü sis web sitesini ve açılan dersleri inceleyebilirsiniz. Ayrıca sınıflara gelen tüm duyurular İTÜ MOBİL sayesinde bildirim olarak geldiğinden öğrencilere kolaylık sağlamaktadır. 

İTÜ Mobil’de Neler Var?

  • Yerleşke haritaları; yerleşkede yer alan fakülte ve enstitüler, sosyal alanlar, spor tesisleri, yeme-içme mekânları ve diğer birimler ile binaların bilgileri
  • Acil Yardım butonu ile İTÜ içi sağlık ve güvenliğe yönelik acil durumlarda yardım çağrısı
  • Kampüs içi ring sefer saatleri ve araçların anlık konum bilgisi
  • Kampüs tanıtım turları
  • İTÜ Radyosu canlı yayını (Klasik, Caz-Blues, Rock)
  • Kütüphane veri tabanına hızlı erişim. Kütüphane mobil web uygulaması entegrasyonu ile kitap ayırtma ve ödünç alma süresini uzatma işlemlerini yapabilme
  • Ninova entegrasyonu ile kişisel derslere, ödev ve duyurulara erişim
  • İTÜ profil bilgileri ile İTÜ Kampüs Kart bakiyesini ve İTÜ Bulut kotasını görüntüleyebilme
  • İTÜ web sitesine bağlantı ile güncel haber ve duyurulara erişim
  • İTÜ Rehbere erişim ve iletişim numaralarını hızlı arama
  • Sorular ve sorunlarla ilgili yardım bileti oluşturabilme
  • Günlük yemekhane menüsü
  • Webmail bağlantısı
  • İTÜ SİS; lisans, önlisans, lisansüstü ders programları, bina kodları açıklamaları ve haftalık ders programları
  • İTÜ Güncel Haber ve Duyuruları

“İTÜ Portal” da yine İTÜ Mobil gibi öğrenciye büyük kolaylık sağlayan bir diğer platform. Ana sayfada kart bakiyeniz, yemekhane rezervasyon işlemleriniz ve bildirimleriniz bulunmaktadır. Kişisel kısımda hesap, rehber bilgileri gibi kendi bilgileriniz yer almaktadır. Öğrenci kısmından yurt, burs, staj işlemlerinizi halledip muafiyet sınav başvarusu ve yöksis bilgilerinizi kontol edebilirsiniz. 

 

İTÜ Portal projesi, ilk yayınlandığı 2007 yılından bu yana İTÜ mensubu akademisyen, öğrenci ve idari personellerin Bilgi İşlem Daire Başkanlığı’nın sunduğu yazılım hizmetlerine tek bir noktadan erişebilmesini sağlamaktadır. Zaman içerisinde yazılım ihtiyaçlarının artması ile birlikte İTÜ Portal projesi de her geçen gün gelişmekte ve ihtiyaçlara göre şekillenmektedir. İTÜ Portal’a İTÜ e-posta adresiniz ve şifreniz ile erişmeniz mümkündür.

 

İTÜ Portal sayesinde İTÜ mensupları:

-Kişisel ve sosyal medya ile bağladıkları İTÜ hesaplarını, Bulut Kotalarını takip edebilir, İTÜ Giriş ile açtıkları oturumlarını yönetebilirler

-İTÜ hesap şifrelerini değiştirebilir, Mobil Onay Şifre Değiştirme hizmetinden faydalanabilir, fotoğraf değişikliği gerçekleştirebilirler

-İTÜ Kimlik Kartları ile ilgili basım taleplerini gönderebilir, kartlarının durumlarını takip edebilir, kart bakiyesini görüntüleyebilir, geçiş hareketlerini inceleyebilirler

-Günün yemekhane menüsünü görüntüleyebilirler

-İTÜ Rehber’e kayıt olabilir, iletişim bilgilerini değiştirebilir, İTÜ mensubu kişilerin iletişim bilgilerine ulaşabilirler -Öğrenciler burs başvurusu yapabilir ve başvurularını buradan yönetebilirler,

-Lojman, Yurt Hizmetleri, İTÜ/Kovan, İTÜ/Skype, Otopark Abonelik hizmetlerinden faydalanabilir aboneliklerini ve başvurularını takip edebilirler

-Elektronik Belge Yönetim Sistemindeki yetki ve sorumluluklarını görüntüleyebilir ve yönetebilirler

-Akademisyenler ders yüklerini inceleyebilir, verdikleri ek derslerin girişlerini yapabilirler

-Öğrenci ve akademisyenler ders programlarını takip edebilirler

-Akademisyenler ve İdari Personeller Finansal işlemlerini yürütebilir, maaş ve gelirlerini takip edebilirler,

-Akademik personeller, kabul edilmiş BAP projelerinin takibini yapabilirler,

-İTÜ Personelleri, personel özlük bilgilerine ulaşabilir, izin ve görevlendirmelerini takip edebilirler

-Akademik personeller döner sermaye projelerini takip edebilirler ve dağıtım başvurularını yönetebilirler,

-Birim amirleri, birim çalışanlarını yönetebilir, izin ve görevlendirmelerini düzenleyebilirler.

 

İTÜ Kimlik Kartları tercihe bağlı olarak 2 farklı şekilde öğrencilerin kullanımına sunulmaktadır.

 

Dileyen öğrenciler Standart Kimlik Kartı tercih ederek kampüs içerisindeki karta bağlı hizmetlerden faydalanabilecekler (kampüs girişi, yemekhane, spor tesisleri, kütüphane vb…). 

 

Standart Kimlik Kartı tercihi yapmanız durumunda kartınızın basım işlemi gerçekleştirilerek fakültenize gönderilecek ve İTÜ e-postanız üzerinden kartınızı fakültenizden teslim alabileceğiniz ile ilgili bildirim iletilecektir.

 

Dileyen öğrenciler ise Kredi Kartı Özellikli Kampüs Kart seçerek kampüs içerisindeki hizmetlerin dışında ayrıca kartlarını kredi kartı olarak kullanabileceklerdir.  Kredi Kartı Özellikli Kampüs Kartı tercih etmeniz durumunda kartın basım işlemi hizmet sağlayıcı banka tarafından yapılarak adresinize kurye ile teslim edilecektir.

Related posts